Hola a tots,
He de cursar alguns monogràfics i us vull informar que n'hi ha molts d'interessants!! Justament aquest mes d'octubre m'he inscrit al de Vetllador/a escolar a la Fundació Pere Tarrés , i per tots els que hi estigueu interessats apunteu-vos-hi ja que és durant els caps de setmana i es pot combinar molt bé !!!
A part d'aquest, en trobareu una gran quantitat de variats i molt enriquidors, ho recomano per ampliar coneixements, formar-se i sobretot aprendre ja que és bàsic reciclar-se constantment dintre del món educatiu perquè igual que el nostre entorn tot evoluciona molt ràpidament.
Vetllador/a escolar: Curs bàsic d'auxiliar d'Educació Especial
Codi | 223132 | |
Llengua vehicular | Català | |
Modalitat | Presencial | |
Ubicació | Formació,Consultoria i Estudis Carolines, 10 08012 Barcelona | |
Hores Teòriques: | 40 hores | |
Data Inici | 19 de octubre de 2013 | |
Data fi | 17 de novembre de 2013 |
Informació
En els darrers anys la figura del vetllador escolar ha anat tenint una major presència i importància en les escoles ordinàries dins el marc de l’escola inclusiva. En aquest sentit, aquest curs pretén formar en les funcions principals del vetllador escolar facilitant uns coneixements bàsics i recursos necessaris per a la tasca de suport escolar als infants amb necessitats educatives especials (NEE).
Destinataris
Monitors/es i personal de suport a l’aula, monitors/es de menjadors i altres educadors/es que treballin en l’àmbit escolar i en l’àmbit de l’educació especial.
Objectius
- Reflexionar sobre la importància de generar espais inclusius que afavoreixin l’atenció a la diversitat
- Adquirir eines i recursos per al suport educatiu i el treball amb infants amb NEE
- Adquirir coneixements bàsics sobre el desenvolupament maduratiu dels infants amb NEE
- Conèixer i aprendre les actuacions bàsiques de cura i higiene personal
- Aprendre tècniques de mobilització, trasllat per facilitar l’autonomia dels infants, evitant lesions en el professional
- Descobrir la possibilitat del treball amb les famílies
- Valorar la importància del treball en xarxa i de col·laboració entre professionals
Metodologia
Al llarg de les sessions buscarem principalment generar un clima de reflexió i debat entre els/les alumnes. Cercarem, bàsicament, una metodologia dinàmica i pràctica, combinada amb contingut de caràcter teòric i treball amb casos pràctics. És important conjugar diferents eines metodològiques que ens permetin treballar de forma còmoda amb els alumnes.
Contingut
1. Introducció a l’educació especial
2. Modalitats d’escolarització amb alumnes amb NEE (necessitats educatives especials)
3. Escola inclusiva
4. Funcions i marc legal
5. Pla individualitzat
6. Treball en xarxa. Equips interdisciplinars. Relació i treball amb els diferents professionals que atenen infants amb NEE
7. Relació i treball amb les famílies
8. Competències emocionals
9. Desenvolupament de l’infant
10. Infants amb NEE (infants amb discapacitats, infants amb trastorns generalitzats del desenvolupament i infants amb TDHA i trastorns de conducta)
11. Salut en l’infant
12. Prevenció d’accidents i/o malalties
13. Dades a conèixer i farmaciola
14. Seqüència bàsica de primers auxilis
15. Canvis de bolquers
16. Suport vital bàsic, obstrucció de la via aèria i pols
17. Actuacions en crisi epilèptica, diabetis, lipotímia, ferides, hemorràgies i contusions
Informació de matrícula
Matricula’t on-line. És molt fàcil.
Dates i horaris
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Font: Fundació Pere Tarrés
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada