Actualment,
la societat entén i considera iguals els conceptes escola mixta i coeducació,
però la realitat és ben diferent. Cal remarcar que existeix la coexistència
entre el gènere femení i masculí en molts dels centres educatius, però el que
hem de tenir en compte i valorar és la igualtat entre ells.
Si ens remuntem al punt inicial del
canvi de model educatiu en els centres educatius va ser el 1970 on la
implantació de la Llei General d’Educació(LGE) va generalitzar un sistema educatiu
pensat pel gènere masculí al qual s’incorporava el gènere femení, aquest model
va ser el que anomenem escola mixta. Però, a finals de segle concretament el
1990 es va implantar la Llei Orgànica General del Sistema Educatiu (LOGSE) que
prenia com a base l’escola comprensiva i l’atenció a la diversitat d’alumnat.
En el punt que ens trobem actualment
reglat per la Llei Orgànica d’Educació del 2006, podem comprovar que segueix
essent una escola mixta sense igualtats sinó que simplement de cohesió de gèneres,
on els ensenyaments tot i tenir certa llibertat dintre del currículum, tenen
mancances per poder-la definir com a coeducació.
Per entendre’ns, la coeducació es fonamenta
principalment l’aculturació de les dones, des d’un model femení tradicional al
model masculí dominant. I el professorat, a igual de la resta d’agents socials,
està condicionat a l’acceptació inconscient d’estereotips sexistes i considera
que ofereixen les mateixes possibilitats a nois i noies, però la realitat és
que resulta difícil sostreure’s als models d’interacció didàctica consolidats,
models en que cada docent ha estat personalment educat en uns principis
llunyans a la igualtat totalitària de sexes.
Font: http://olga-ortizdelacruz.blogspot.com/2011/03/coeducacion.htm |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada