Font: enlasaludylaenfermedad.blogspot.com
Bona tarda a tots
avui és el dia mundial
de conscienciació de l'autisme, és a dir, el trastorn de l’espectre autista
(TEA), un trastorn del desenvolupament neuronal, crònic i amb tres punt àlgids
de símptomes:
- Alteracions de la comunicació.
- Alteracions de les competències
socials i de la imaginació.
- Patró d'interessos i activitats
molt restringit i estereotipat.
A l’assignatura del Desenvolupament cognitiu i motor
del mòdul d’educació infantil vam estar estudiant aquest trastorn durant el
primer trimestre, realment impactant que afecta a molts infants i que hem
d’estar conscienciats de tots els símptomes per una detecció el més aviat
possible per poder millorar la qualitat de vida dels infants ja que
fonamentalment s’aïllen de la realitat que els envolta i provoca una
infelicitat constant als familiars i a tota la gent que rodeja a l’infant com
el mateix.
Però, després de tota la
informació aportada per la nostra professora Diana Fawaz i recerques relacionades
a la biblioteca,he pogut extreure un resum de les classificacions d'aquest
trastorn:
L'autisme i les seves classificacions
Dins de les últimes versions de les dues
classificacions internacionals de trastorns mentals més importants (DSM-IV i
ICD-10), l'autisme està inclòs dins de la categoria de Trastorns Generalitzats
del Desenvolupament (TGD) i s'anomena trastorn autista. Els TGD són, d'alguna
manera, la categoria que ha substituït en aquests dos sistemes de classificació
al terme psicosi infantil, que en el cas del DSM ja va ser eliminat de la
versió de 1980 (DSM-III), adduint en aquell llavors que el concepte de psicosi
infantil era poc operatiu i induïa a la confusió i l'error.
Segons el DSM-IV (APA, 1994) els TGD es caracteritzen
per "una pertorbació greu i generalitzada de diverses àrees del
desenvolupament: habilitats per a la interacció social, habilitats per a la
comunicació o la presència de comportaments, interessos i activitats
estereotipats. Les alteracions qualitatives que defineixen aquests trastorns
són clarament impròpies del nivell de desenvolupament o edat mental del
subjecte". A part de l'autisme o trastorn autista, els
TGD inclouen els següents trastorns:
- Síndrome de Rett (afecta al
sexe femení)
- Trastorn desintegratiu de la
Infància
- Síndrome d'Asperger
- Síndrome de Kaner
- Trastorn generalitzat del
desenvolupament no especificat.
En aquesta classificació, és considera que les
característiques fonamentals de l'autisme són: un desenvolupament de la
interacció social i de la comunicació clarament anormals o deficitaris, i un
repertori molt restringit d'activitats i interessos.
Després d’aquest breu resum, el que realment m’ha
impactat ha estat la publicació d’avui de la Vanguardia on especificava que 1
de cada 300 nens és autista, realment és una xifra elevada en la societat
infantil actual. Adjunto la noticia.
I per últim animar-vos a tots a tenir la suficient
eficàcia i predisposició a la detecció d’aquests trastorns, ja que la part
principal de la detecció està sotmesa als primers 20 mesos des del néixer i els
educadors/es podrem detectar-ho amb els coneixements que adquirim en aquesta rama
educativa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada