2 d’abril del 2012

L'autisme

Font: enlasaludylaenfermedad.blogspot.com


Bona tarda a tots

avui és el dia mundial de conscienciació de l'autisme, és a dir, el trastorn de l’espectre autista (TEA), un trastorn del desenvolupament neuronal, crònic i amb tres punt àlgids de símptomes:
  • Alteracions de la comunicació.
  • Alteracions de les competències socials i de la imaginació.
  • Patró d'interessos i activitats molt restringit i estereotipat.
A l’assignatura del Desenvolupament cognitiu i motor del mòdul d’educació infantil vam estar estudiant aquest trastorn durant el primer trimestre, realment impactant que afecta a molts infants i que hem d’estar conscienciats de tots els símptomes per una detecció el més aviat possible per poder millorar la qualitat de vida dels infants ja que fonamentalment s’aïllen de la realitat que els envolta i provoca una infelicitat constant als familiars i a tota la gent que rodeja a l’infant com el mateix.

Però, després de tota la informació aportada per la nostra professora Diana Fawaz i recerques relacionades a la biblioteca,he pogut extreure un resum de les classificacions d'aquest trastorn:

L'autisme i les seves classificacions
Dins de les últimes versions de les dues classificacions internacionals de trastorns mentals més importants (DSM-IV i ICD-10), l'autisme està inclòs dins de la categoria de Trastorns Generalitzats del Desenvolupament (TGD) i s'anomena trastorn autista. Els TGD són, d'alguna manera, la categoria que ha substituït en aquests dos sistemes de classificació al terme psicosi infantil, que en el cas del DSM ja va ser eliminat de la versió de 1980 (DSM-III), adduint en aquell llavors que el concepte de psicosi infantil era poc operatiu i induïa a la confusió i l'error.
Segons el DSM-IV (APA, 1994) els TGD es caracteritzen per "una pertorbació greu i generalitzada de diverses àrees del desenvolupament: habilitats per a la interacció social, habilitats per a la comunicació o la presència de comportaments, interessos i activitats estereotipats. Les alteracions qualitatives que defineixen aquests trastorns són clarament impròpies del nivell de desenvolupament o edat mental del subjecte". A part de l'autisme o trastorn autista, els TGD inclouen els següents trastorns:
  • Síndrome de Rett (afecta al sexe femení)
  • Trastorn desintegratiu de la Infància
  • Síndrome d'Asperger
  • Síndrome de Kaner
  • Trastorn generalitzat del desenvolupament no especificat.
En aquesta classificació, és considera que les característiques fonamentals de l'autisme són: un desenvolupament de la interacció social i de la comunicació clarament anormals o deficitaris, i un repertori molt restringit d'activitats i interessos.
Després d’aquest breu resum, el que realment m’ha impactat ha estat la publicació d’avui de la Vanguardia on especificava que 1 de cada 300 nens és autista, realment és una xifra elevada en la societat infantil actual. Adjunto la noticia.

I per últim animar-vos a tots a tenir la suficient eficàcia i predisposició a la detecció d’aquests trastorns, ja que la part principal de la detecció està sotmesa als primers 20 mesos des del néixer i els educadors/es podrem detectar-ho amb els coneixements que adquirim en aquesta rama educativa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada