16 de maig del 2012

El retard maduratiu

Bon dia a tots,                                                                                                                                                                                                                                                                              
 Font: XTEC.Cat
aquest trimestre a l'assignatura del Desenvolupament motor i cognitiu hem estat treballant els trastorns psicomotors relacionats en el desenvolupament psicomotriu dels infants. Tots ells molt interessants: els trastorns de l’esquema corporal, els retards de maduració, els desordres en la realització psicomotriu, la inestabilitat motriu, la debilitat motriu, els problemes de lateralització i els trastorns tonicoemocionals, tots ells de rellevant importància per poder tractar, corregir i millorar per proporcionar   als infants afectats un desenvolupament integral.            

Que representen els trastorns psicomotors?                          

Són totes aquelles alteracions o pertorbacions que manifesten els individus per la gran dificultat o, de vegades, alguna impossibilitat, per adquirir o per integrar els diferents continguts de la psicomotricitat.

Què és la psicomotricitat?

És una àrea de coneixement que s’ocupa de l’estudi i la comprensió dels fenòmens relacionats amb el moviment corporal i el seu desenvolupament, és  dir, pretén desenvolupar les capacitats de l’infant a partir del moviment i l’acció.

Actualment vivim en una etapa evolutiva on els pares aportem el màxim als nostres fills i si cal busquem solucions als problemes que sorgeixin, i d'aquí a donar respostes al retard maduratiu, el qual molts infants s'hi veuen afectats per causes prenatals, perinatals, post natals o ambientals i que poques referències trobem als mitjans de comunicació per assessorar-nos dels passos que hem de seguir i en què consisteix aquest transtorn.

Què és el retard maduratiu?

El retard maduratiu és un retard en la majoria o totes les àrees del desenvolupament d’un nen, tan personal, social, adaptatiu, comunicatiu i cognitiu. Les funcions cognitives responsables del desenvolupament del llenguatge, la lectura i altres conductes que és desenvolupen d’una forma seqüencial i  és per això, que retarda el funcionament de la resta de les àrees. Aquests infants no presenten cap discapacitat però no estan madurs per realitzar amb èxit uns aprenentatges.

Us adjunto un petit resum que hem presentat a l'aula per poder pendre consciència del què és, orígen i les conseqüències, com s'avalua i si té cura, esperant que pugui ajudar-vos.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada